woensdag 5 februari 2014

Appelflap snackje!

Dit weekend heeft Jonas een gerecht klaargemaakt waar hij appels voor nodig had en bij aankoop van een grote hoeveelheid kreeg hij een gratis zak van Pink Lady, waar hij mij dus plezier wou mee doen EN wat gelukt is! 

Maar ondertussen zaten we dus wel met een redelijke hoeveelheid appels waar ik een gerechtje mee wou maken, eigenlijk een snackje.




Na wat opzoeking vond ik een appelflap gerechtje van den Piet:

http://www.piethuysentruyt.com/appelflappen-maken/

Het enige nadeel is dat er wel niet zoveel 'details' in het recept staan maar het is me toch gelukt dus..zo erg is het dus niet.

Eerst mijn appels schillen en in kleine stukjes snijden.



De oven voorverwarmen op 180° en daarna de cirkeltjes uitsnijden uit de kruimeldeeg. Voor het formaat gebruikte ik onze schaaltjes voor ontbijtgranen. De stukjes die ik overhad heb ik over elkaar geduwd zodat er een nieuw stukje ontstond en daar opnieuw cirkeltjes uit gesneden. 




De appelstukjes in een pot op het vuur met klein beetje boter en beetje suiker en laten stoven.


De cirkeltjes mooi op een bakplaat openleggen en daarna opvullen met de appel'moes...niet vergeten te proeven! ...t'is echt super lekker!




Daarna de cirkeltjes in 2 plooien en met de tandjes van een vork dichtdrukken aan de randjes.



Een eierdooier loskloppen en erover 'schilderen' of gelijk de echte zeggen: doreren!


In de oven en na zo'n 10 minuutjes al klaar!



 



Zowel mijn echtgenoot, mijn zus en IK vonden het super lekker!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen