vrijdag 3 januari 2014

Trampoline hoes

Een hele lange tijd geleden heeft Nina een trampoline gekregen van haar mémé. Het was een mega hit en aangezien we dan 'wat plaats over 'hadden in de living mocht ze dan ook hier blijven staan. Lucie was dan ook nog in de fase dat ze leerde staan en kruipen en dat ding was er ideaal voor!
Nina: Het Belgische weer

Nu heb ik vorig zomer 'geplooid' voor de 'grote' trampoline. Een beetje aarzeling want dan zag ik mijn tuintje niet meer zo goed behalve dat grote blauw ding in het midden maar ja...hij is er dus gekomen. 
Maar ondertussen mocht de kleine trampoline dus wijken en ik had niet echt plaats over om hem op te bergen behalve onder het afdak buiten. 
Met ons Belgisch weertje wou ik hem toch een beetje beschermen aangezien ik de bedoeling had hem zo vlug mogelijk te verkopen want naast die grote trampoline zagen mijn prinsessen natuurlijk die kleine niet meer staan é. 

Dus ik besloot een hoes te maken. Ik had nog een waterafstotend tafellaken liggen die ik ook in de Wibra of zo had gekocht en die uiteindelijk verschillende jaren in de kast bleef liggen omdat ik hem eigenlijk toch niet ZO mooi vond om te gebruiken. 

Ik ben eraan begonnen een beetje als de hoes voor mijn strijkplank:


  1. de stof open leggen
  2. de trampoline op haar rug erop leggen (pootjes in de lucht)
  3. en dan errond teken met zo'n 5 a 8 cm over
  4. dan uitknippen
  5. boord overplooien
  6. dichtstikken tot een paar cm van het einde zodat een gaatje openblijft
  7. dan een lang stuk rekker nemen en er een veiligheidsspeld op spelden
  8. door het gaatje steken en helemaal rond gaan
  9. als je helemaal rond bent een beetje aanspannen zodat, als je het over de trampoline spant, een beetje in'waarts gaat onderaan
  10. en de rekker knobbelen of dichtnaaien
    en klaar

Wil je het helemaal netjes afwerken kan je het gaatje nog dichtnaaien maar het zat onderaan van mij dus ik heb er niet naar gekeken.

En dit was mijn resultaat:



Ondertussen is de trampoline al van eigenaartje gewisseld maar hopelijk hebben de kindjes daar er evenveel plezier aan als wij hebben gehad!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen