vrijdag 3 januari 2014

T-shirts recycleren

Ik heb mijn echtgenoot zijn kast eens 'mogen' uitkuisen en de t-shirts die echt ECHT niet meer konden of gewoon met gaten zaten heb ik dus 'mogen' wegdoen.

Nu waren er een paar t-shirts die hij zelf enorm graag zag (hij é...ik niet voor de duidelijkheid) en hij wou ze enkel daarvoor niet wegdoen dus we kwamen tot een compromis. Ik ging er iets mee maken zodat hij ze toch nog zag en dus niet kwijt was...en ik had het risico niet meer dat hij ze ging dragen :) .

Dus ik besloot er een zak van te maken.
Ik heb deze een tijd geleden gemaakt van 2 verschillende t-shirts.



Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het gedaan heb maar ik moet eerlijk zeggen dat het een tijdje geleden is dus ik heb geen duidelijke foto's om het je te tonen maar ik zal het zo proberen:

Ik ging dus als volgt te werk:

  1. ik nam een t-shirt en heb deze mooi open op tafel gelegd
  2. daarna heb ik geknipt van de ene mouw naar de andere mouw zodat ik enkel een rechthoek had
  3. de rechthoek/ bijna vierkant hing dus nog aan de zijkanten aan elkaar vast dus knipte ik uit de rechthoek telkens een vierkant; Met de print die je wou zien mooi in het midden.



  4. dus van elke t-shirt had ik dan 2 vierkanten (je kan het ook met slechts één t-shirt doen, dan is hij gewoon dunner en dus niet 'gevoerd')
  5. daarna heb ik telkens de vierkanten bovenaan vast genaaid en onderaan ook
    Dit dus telkens per 2: eerst de 2 vierkanten van 1 t-shirt aan elkaar en dan de andere
    zo heb je terug 2 delen
  6. dan nam ik een rits die lang genoeg was en naaide ik de ene kant vast en daarna de andere kant
  7. je legt ze dan met de 'goeie kanten' op elkaar;
    Goeie kanten = de kant met de print die je uiteindelijk aan de buitenkant wilt.
  8. dan alle 3 de kanten dicht stikken
  9. binnenstebuiten draaien en KLAAR!

De zak gebruikt hij nu om losse vinnen in te steken van zijn surfplank!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen