zondag 5 januari 2014

Snel een pyjama broekje !

Ik zag dit op Pinterest en ik wou het ook eens proberen: snel een pyjama broekje maken:

Ik nam een broekje van Lucie en legde het op een dubbelgevouwen stof zoals hieronder:



Hoeveel stof je nodig hebt? Wel dat is afhankelijk van de grote van het broekje die je wilt maken, je moet het 2 stukken stof over een bestaand broekje kunnen leggen en dan weetje zeker dat het groot genoeg is.

je tekent er rond, maar laat wel zo'n 2 a 3 cm rond, en daarna uitknippen
(dit doe je 2 x dat je 2 identieke stukken hebt)


Daarna leg je de beide stukken open en met de 2 goeie kanten op elkaar; Neem de naaimachine (of met de hand) en naai de 'stippellijntjes' dicht:

En daarna onderaan hetzelfde:


Daarna binnenstebuiten draaien en de bovenrand overplooien en een rekkertje insteken zoals ik gedaan heb met mijn rokjes (zie één van mijn vorige berichten)

En als afwerking de broekpijpjes overplooien en afwerken en tadaaaaaa: 
hier is Lucie's zelfgemaakte pyjamabroekje (gemaakt van een babylakentje :) )



Good night!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen