donderdag 9 januari 2014

Schaarzakje

Leuk en handig projectje: een schaarzakje.

Ok, sommigen vinden het onbenullig maar wanneer ik ben gestart met naaien hoorde ik een paar keer: zorgt goed voor je naaischaar en NOOIT maar dan ook NOOIT deze gebruiken om iets anders te knippen dan stof!!! 
Dus ik vond plots een patroontje voor een schaarzakje! En wanneer de scharen daar in zitten ben ik niet geneigd om naar deze te grijpen wanneer ik vlug iets wil knippen. Ik vind het er ook wel leuk uitzien en er kunnen eigenlijk zelfs 3 scharen in!



Dit is het patroontje, ik probeer het eens uit te leggen hoe het je het maakt:

je zorgt dat je 2 lapjes stof (ongeveer 20 op 20 cm) hebt: voor voering en stukje stof voor buitenkant
je legt dit patroontje erop en tekent het op beide over

Hier een site om de inches om te zetten naar cm: http://www.omzettennaar.be/inch-naar-centimeter.html



  1. je knipt het uit en teken de lijntjes er zo goed mogelijk over met een potloodje of wit krijtje
  2. dan plooi je over: eerst lijn 1 richting lijn 3, daarna lijn 4 richting lijn 2 en als laatste 5 naar rechts plooien
  3. daarna stik je van het puntje onderaan naar boven, aan beide kanten, tot je aan het bovenste van lijn 5 komt

De hoekjes heb ik wat afgewerkt met knoopjes maar dat kan je ook zelf kiezen of je dit al dan niet wilt.

Voila, uw schaartjes hebben nu ook een slaapzakje!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen