vrijdag 3 januari 2014

Rrrrrrrrrrrechte rrrrrrrrrokjes!

Ik heb ze ook uit hetzelfde boek gehaald, eigenlijk heb ik nog maar 2 modellen ervan gemaakt maar telkens op een ietswat ander manier...waar ik dus gewoon ergens er een eigen draai aan geef :).


Het eerste rechte rokje heb ik eerst voor mezelf gemaakt; Een recht model is met een 2 tal vouwtjes aan de voorkant en een 4 tal aan de rug zodat het mooi meegaat met de rug. En er is natuurlijk ook een rits aan de zijkant.
Je ziet mijn eerste hiernaast.
Het was wel gelukt maar de binnenkant ziet er een beetje erg miserabel uit. 


Dan heb ik het nog een geprobeerd met een cool printje. De verkoopster van de hobbyshop vertelde me dat men dit patchwork stof noemt. 
Ik vind ze alleszins super cool en ditmaal was het me beter gelukt:

Ik heb er dan ook eens eentje proberen te maken voor mijn zus en die is ook redelijk goed gelukt; Hier heb ik een bruine stof gebruikt met bolletjes en wat okertinten erin:


Zij was er tevreden mee dus opdracht geslaagd!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen