zondag 5 januari 2014

Pinata 5

Toen Nina 4 jaar was heb ik haar 1ste pinata gemaakt: het was een ballon die ik dus bedekt had met papiermarché en daarna had ik er voeten en armen aangekleefd en wat haar; Yep 'gelukkig' heb ik er geen foto meer van maar wanneer Nina 5 jaar werd heb ik er een echt prinsessen pinata willen van maken. 

Hoe heb ik dit gemaakt?

  1. Ik heb eerst in karton en plakband een nummer 5 gemaakt en daar een gaatje vrijgelaten (voor het snoep in te steken).
  2. Helemaal bedekt met papiermarché, zeker een 4 tal lagen totdat ik het snoep er zin stak en het gat dichtmaakte
  3. daarna nog een paar laagjesHier ging dus wel een lange tijd over want ik deed een laagje en dan laten drogen en dan weer een laagje en weer een dagje laten drogen...tip: vroeg op voorhand beginnen!!!!!
  4. Ik had nog roze verf dus heb'k hem roze geverfd en het was het laatste van de verf dus ik heb wat glitters in de pot verf gegoten en dus glitterde hij een klein beetje
  5. daarna met het lijmpistool glitterstickers en kralen opgeplakt.


Als extra'tje heb ik ook nog 2 taartjes gemaakt voor op de tafel tijdens het feest:



hier heb ik gewoon telkens 3 potjes in een ander kleur verpakt en een randje erboven geplakt die net leek op 'aflopende' room, wat washi tape en bovenaan een 5 natuurlijk!

en natuurlijk de kroon niet te vergeten:



en de prinsessenuitnodigingen voor haar klasgenoten-feestje:




en mijn prinsesje was tevreden!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen