maandag 6 januari 2014

Peren tas

Op de stoffenbeurs heb ik een mega toffe print gevonden in waterafstotende stof: Met peertjes dus!

Super leuk! Ik heb in een boek van de bibliotheek een manier gevonden om een eenvoudig tas te maken. Ik weet jammergenoeg niet meer hoe het boek heet of hoe de tas heet maar ik zal zo goed mogelijk proberen te beschrijven hoe ik te werk ging.




  1. Je neemt de waterafstotende stof en zorgt dat je 2 gelijke rechthoeken hebt
  2. leg de juiste kanten op elkaar en stik de zijkanten en onderkant dicht
  3. je doet het zelfde met de stof dat je wilt gebruiken voor voering (ik had het geluk dezelfde print te vinden in gewone stof)
  4. knip de hoekjes af zodat de zakken mooi in elkaar passen en de hoekjes mooi naar buiten wijzen
  5. steek dus de 'voering' zak in de 'buiten'zak zodat ze eigenlijk al zitten zoals ze zouden moeten
  6. dan vouw je van de buitenkant 2 cm naar binnen en van de binnekant 2 cm naar buiten
  7. nu zou de rand mooi op elkaar moeten liggen en de boordjes die je overplooit zitten dus midden in
  8. nog 2 linten voor de tas 
  9. die kan je oftwel stikken: een breed lint overplooien in de breedte, dichtstikken en dan binnenstebuiten draaien oftwel je koopt gewoon een lint/riem (doe dit 2 x)
  10. steek het lint tussen de voering en de buitenzak vast met speldjes en nu rondom stikken
  11. KLAAR 
  12. ...en nu shoppen maar!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen