woensdag 1 januari 2014

Mini-schatkistje maken

Als we op een regenachtige dag willen knutselen en ik het aandurf om de kids te laten kiezen wat ze willen knutselen dan is het bijna altijd: schatkistje!
(alle doosjes die ze mogen versieren zijn ondertussen schatkistjes)

Ik heb voor een verjaardagsfeestje van Nina ooit een knutselpartijtje georganiseerd waar ze een schatkistje mochten maken. Voor die gelegenheid had ik in de Action voor elk een houten hartvormig doosje gekocht en bij elke stoel een doosje gezet met alle versierbenodigdheden. 


DIY verjaardag knutselfeest tafel!
natuurlijk heb ik mij ook helemaal laten gaan met de extra versiering!


Het was een groot succes!

Nu, zoals ik zei knutselen de kindjes thuis ook graag een doosje maar hiervoor ga ik nu niet elke keer doosjes gaan aankopen, neen je kan dit gewoon doen met om het even wel doosje. Zoals je weet spaar ik veel dozen dus die heb ik altijd wel liggen.

Het leukste is natuurlijk om te starten met een 'effen' doosje die ze kunnen versieren dus ik leg je eventjes uit hoe je van om het even welk doosje een blanco start kan gaan.

Je neemt je doosje:

je kijkt waar de naad zit waar de doos is toegekleeft (meestal aan de lange zijkant te zien) en trek deze open. Dan krijg je dit:

Draai het om en neem je lijmpistool (of andere sterke lijm) en plooi de omgekeerde kant terug naar binnen en kleef deze terug vast; Begin bij de langste zijde want meestal is het zelfs niet meer nodig om de andere kanten te kleven want je kan ze gewoon plooien zoals je origineel deed:



plooi het helemaal dicht en dan krijg je dit:




En nu versieren maar!

Ziehier wat het knutselwerk opgeleverd heeft:


werkje Lucie


werkje Nina

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen