woensdag 8 januari 2014

Memobord maken

Mijn dochters hebben een bureau'tje staan in de woonkamer en ik had graag gehad dat ze wat van hun kunstwerken konden uithalen of zo...maar dan zonder mijn muur te beschadigen met vanalles en nog wat. Dus ik bedacht om een memobord te maken.


  • Ik heb een canvas genomen, er stond wel vanalles op geschilderd maar ik vond het toch niet meer mooi dussss heb ik er stof over gespannen. 
  • Deze stof heb ik vastgemaakt met zo'n nietjesmachine voor in hout. Zorg dat de stof zeker goed strak zit. 
  • Daarna heb ik verschillende lintjes uitgekozen die minimum de lengte hadden van het canvas en die dan ook van de ene kant naar de andere kant gespannen en telkens alles vastgemaakt met de nietjesmachine. 
  • Als laatste versiering heb ik een paar knoopjes uitgekozen en een paar stickertjes en deze bevestigd op bepaald kruispunten van de linten.



Gemakkelijk toch?
Je kan een vierkant, een rechthoek, een ronde, een hartvorm,...je kan er alle kanten en alle kleuren mee uit.

Na een paar seconden zag de onze er zo uit:



Dus soms maakt het niet uit wel stofje je gebruikt...want je ziet het bijna niet meer :)

En ben je het beu dan trek je er alles af en begin je opnieuw met nieuwe stof en nieuw lintje!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen