woensdag 15 januari 2014

Melkportemonneetje

Ik heb dat eens gezien dat men een melkdoos omvormde tot een mini portemonneetje en ik wou dus ook eens zoiets proberen:

Ik heb er 2 verschillende gemaakt: een lange en een kort melkportemonneetje :) 

De eerste, belangrijke stap: maak uw melkdoos schoon!

dan: 
dop eraf, plat duwen en vanboven en onderaan een randje afknippen zodat ze helemaal open is
(hier kan je ze nog keer extra uitdrogen/uitkuisen)


 

geef bovenaan, in het midden, een knip op de 2 vouwen tot je ongeveer 1/3 van de doos zijt; Vouw het flapje naar buiten en knip de rest errond er af.




Daarna vouw je de zijkanten naar binnen toe zoals hieronder:



Vouw dan de onderkant naar boven toe en hard aandrukken (vooral onderaan) en het flapje misschien wat mooi knippen: een beetje afronden bijvoorbeeld





Dan de nietjesmachine nemen en de middelste 2 kartonnetjes aan elkaar nieten:




Het flapje overplooien en misschien ergens ondersteken zodat het wat aangedrukt blijft.

Ondertussen velcro uithalen en van zowel het ruwe als het zachte stukje een mini stukje knippen.
Kleef de velcro aan elkaar en met mijn lijmpistool kleef ik eerst de ene kant aan het flapje. 

Wanneer goed aangedrukt doe je lijm aan de andere kant en druk het terug hard aan. 



En klaar:  Melkportemonneetje!




Wat je al niet kunt doen met een melkdoos!




MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM MELK!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen