vrijdag 3 januari 2014

Hekjes Halloween

In de tijd voor de kennismaking met mijn naaimachine, werd ik toch wel al wat aangetrokken om kledij te maken. Ik kon het wel niet goed, zeker niet netjes maar ik bleef manieren zoeken zodat ik toch iets kon maken maar dat het niet 'opviel' dat ik het eigenlijk niet kon...zoals het hoorde. 

Ik ben begonnen toen Nina voor school mocht verkleed zijn als heksje...of iets halloweens-achtig. 



Het rokje is gemaakt van een zwarte t-shirt van Jonas waarvan ik eerst het bovenste stuk heb afgesneden, zodat ik een rechthoek had die aan de zijkanten nog aan elkaar hing. Die stukken heb ik losgesneden van elkaar en schuin over elkaar gelegd zoals op deze site:



Ik heb ook in het midden een gat gesneden en haar er af en toe eens laten doorkruipen zodat ik wist hoe vast het moest zitten. Dan met naald en zwarte draad begonnen vast te maken. Nadien nog een paar sterren opgestreken met flockfolie die blonk als een spiegeltje. Ik heb er nadien ook nog een paar linten met pareltjes tussen gehangen met blinkende zilverkleurige kralen. Nina vond het fantastisch om te schudden daarmee!

De top heb ik gemaakt van een longsleeve die eigenlijk al te klein was voor haar dus ik heb er de mouwen afgesneden zodat het zeker nog ging passen...of het toch niet opviel dat het niet zo was.
Daarop heb ik een spookje geflocket en wiebeloogjes geplakt.

Uiteindelijk heb ik een toverstafje gemaakt, vorig jaar had ik een bezem maar ik wou iets nieuws dus het werk een toverstokje gemaakt van zilverkleurig papier en een ster eraan gekleefd.


De bezem van vorig jaar was wel leuk maar aangezien het dan voor de speelpleinwerking was, en ze daar niet echt een minuut stilzaten, was het uiteindelijk niet zo handig want ze dacht dat ze hem de hele tijd moest vasthouden; :).

Hopelijk heb je bij deze al een idee voor de volgende Halloween!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen