donderdag 16 januari 2014

Fototoestelletje en diamantje krimpen

Opnieuw geëxperimenteerd met de krimpfolie, dit keer zonder de kids. Ik heb het idee opgedaan, via schoonzus, om eens een iets gedetailleerdere tekening te maken maar gewoon door het over te teken, te 'kalekeren' zeggen ze bij ons :). 

Ik heb een diamantje en een fototoestel in het groot getekend op het krimppapier:



daarna uitknippen en de oven in voor een paar minuutjes op 150°. Je moet eigenlijk wachten tot het omhoog komt,begint te krimpen en begint te krullen, daarna komt het weer plat. Dan is het tijd om het uit te halen en vlug iets zwaar op te leggen. 




Ik geef toe, soms mislukt het ook wel eens van mij en zit er een bubbeltje in of zo maar deze zijn redelijk glad.

Ik ging eerst het diamantje op een cadeautje kleven en dit heb ik ook gedaan maar de lijm kon je erdoor zien waardoor de lijnen verdwenen = zowel cadeau als diamantje verpest. 

Ik heb dus het cadeautje mogen opnieuw kleven en jah het diamantje zal ik later nog eens opnieuw maken :)

Het fototoestelletje zal ik oftewel een brocheke van proberen te maken oftewel...efkes opzij leggen en we zien wel wat we er nog kunnen mee doen, ik vind zeker iets!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen