woensdag 8 januari 2014

Flockerdeflock

Nog iets wat ik graag doe is flocken! 

Voor diegene die niet weten wat flocken is geef ik een korte, zo duidelijke mogelijke,uitleg:

Flocken doe je dus met flockfolie. Het bestaat in verschillende kleuren maar tegenwoordig ook met printjes en er is zelfs al een spiegelfolie. 
Deze folie is dik met een soort vliesje over. Je kunt uit deze folie allemaal vormen knippen en deze kan je dan opstrijken op kledij naar keuze. Om het op te strijken moet je de matte zijde op het kledingstuk leggen en ik leg er dan altijd een zakdoek/ bakpapiertje tussen en daar strijk je dan op. Daarna eventjes laten afkoelen en dan kan je het 'vliesje' eraf trekken en heb je een mooie volle kleurige figuur is een zachte materie.






Het is super leuk om er iets mee te personaliseren maar ook om gewoon je eigen 'designer' kledij te maken!


Ik heb er ondertussen al zoveel mee gedaan dat ik er een map heb van gemaakt in Pinterest:

http://www.pinterest.com/8lis8/my-own-stuff-flocken/

Maar hier nog enkele van mijn creaties:

Lego ventje
Hiervoor heb ik mijn perforater en alle restjes gebruikt
..kruipt wel wat tijd in :)


Een tijdje geleden heb ik nog iets extra's ontdekt onder de flockfolie's: namelijk prentjes die je kan flocken...ik denk dat ze het fotoflocken of zo noemden.




Je kan er super veel mee doen en ik heb ondervonden dat je online er goedkoop kan kopen op deze site:
http://www.hotfix-studio.be/catalogus/Hotfix%20folie/Flock%20folie/p1
Maar in de meeste hobbyshops of bijvoorbeeld De Banier en zo, kan je dit ook kopen hoor.

Probeer DAT maar eens !


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen