zondag 5 januari 2014

Dokter Nina

Op een bepaald moment was Nina in school aan het leren over de dokter! Dus thuis werden we verschillende keer onderzocht en natuurlijk hoort hier een passende outfit bij!

Ik had nog een top met lange mouwen in het wit die eigenlijk te klein was voor mij dus...die ging eraan geloven.

Het is redelijk snel gegaan: 


  1. de stof heb ik vooraan in het midden opengesneden zodat het leek op een jas
  2. een knopje opgenaaid zodat ze haar doktersjas een beetje kon sluiten
  3. de naaimachine kwam dan nog niet in mijn omgeving dus heb ik het 'vlug vlug' met de hand genaaid
    ...kan je misschien niet goed zien op de foto maar geloof me...het was niet om aan te zien van dicht
  4. de mouwen een stukje afgesneden 
  5. met restjes stof in het rood een kruis op de rug en eentje vanvoor op de borst genaaid
  6. met een speldje een klein naamkaartje gemaakt met daarop Dokter Nina
  7. en als finishing touch een diadeem en daarom met papier een soort kapje gekleeft en een rood kruis op getekend



En dan werden we natuurlijk NOG meer onderzocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen