zondag 5 januari 2014

Diadeemke

Welk meisje wil nu geen prinsesje zijn? 
Zelfs de allerkleinste maar om die kroon de hele dag te dragen...dat is iets anders, dus waarom geen diadeem-kroontje? 



Nodig: 

  • diadeem
  • gekleurd papier
  • blinkertjes, stickertjes,...
  • breed plakband
  • lijmpistool

And go:

Je neemt een diadeem (die versiert mag worden en waarvan het geen drama is moest dit niet lukken) en leg deze klaar. Je neemt gekleurd papier, kleur naar keuze en tekent daar een lang kroontje op. Dit kleef je dicht en indien gewenst versier je dit nog met wat bolletjes, blinkertjes,...wat je maar wilt. Dan neem je een stukje breed plaklint en kleef een stukje, in de kroon, met de plakkende kant naar de onderkant ( = het onderste open kantje van het kroontje). Als je kroontje wat zwaarder is kan je het gewoon mij een lijmpistool helemaal vast kleven, maar dan krijg je het er wel niet meer af. Aangezien dat voor mij geen probleem was heb ik dat ook gedaan en het is wel veel steviger.

Maar niet alleen de allerkleinste willen een gepimpte diadeem, ook mijn grote meid is er dol op dus voor haar maakte ik ook eentje:


Heel eenvoudig:

  1. Maak met een paar stofjes resten een strikjeHoe doe je dat?? Gewoon een rechthoekje stof nemen en dit in het midden samen nemen met een lintje. Je kan het lintje laten hangen of het afknippen en net toekleven.
  2. vastkleven op de diadeem, goed opletten dat je niet TE schuin gaat want de strik moet ook niet aan hun oren hangen é :)

Je kan er niet alleen strikjes opkleven, ook bloemetjes, hartjes,... .

K'zou zeggen, laat je gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen