donderdag 9 januari 2014

Broodjes maken

Broodjes bakken is iets wat ik ook wel graag doe. Vroeger, wanneer ik nog thuis woonde, heb ik mijn eerste brood gemaakt in de microgolfoven! Ik had hem wel niet in een vorm gestoken dus uiteindelijk was het brood de grootte van de microgolf plateau...was wel leuk, dan kon je er zo stukken afscheuren; Het belangrijkste was dat het brood wel super lekker was. 

Nu in mijn eigen huisje is het al een tijdje geleden maar de broodjes die ik heb gemaakt steek ik nu wel iedere keer in een vorm :) Daarom wel niet altijd in een rechte vorm:




Behalve dan de stokbroodjes :)


Je snijdt dan zelf je dikke sneden en wat ook leuk is voor de kinderen, hier kan je dan met je koekjesvormen een vormpje uitduwen:


Dit gaat wel het beste met 'scherpe' vormpjes, ik denk dat je met plastieken vormpjes dit niet echt gemakkelijk gaat kunnen uitduwen.

Lekker toch een puzzelboterhammetje!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen