woensdag 1 januari 2014

Boek & film: Het waterpaard

Ik moest dit waarschijnlijk al eens eerder gedaan hebben maar ik heb nog een 'mini - opzoekingetje' gedaan en er moet dus ook een boek bestaan die 'Het waterpaard' heet. 
Zo super 'nieuw' is mijn blog naam dus niet maar ja, het roze doet het hem wel é!

Misschien dat ik dat boek wel eens kan bemachtigen want ik ben super benieuwd naar de prenten. Er zou ook een film van gemaakt zijn, misschien zal deze gemakkelijker te vinden zijn. 

Yep, via You tube heb ik al een fragmentje gevonden:
http://www.youtube.com/watch?v=0aasQv9-mYU


Daarmee begon ik te denken, hoe zou mijn roze waterpaard eruit zien..... .

Ik ga daar nog eens moeten over nadenken maar ondertussen voor de geïnteresseerden onder jullie: 


Dit is het boek:

Over wat gaat het boek?
Na een flinke storm, vindt de 8-jarige Kirstie tijdens het strandjutten een groot ei. Ze neemt het mee naar huis, alwaar er een klein monstertje uitkomt. Grootvader weet dat het een legendarisch waterpaard is. Het monster, Crusoë gedoopt, groeit gigantisch en de familie moet een definitieve woonplaats voor hem zoeken: het meer van Loch Ness.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen