maandag 6 januari 2014

Blauw jurkje met zakjes

Een van de eerste naaiboeken uit de bibliotheek die ik super vond is: Zelfgemaakte kleertjes voor toffe meisjes 2, van Catharine Deweerdt. Het is echt een super boek waar een verzeker 30 modellen van jurkjes in staan! Ik vond het zo'n super boek dat ik ondertussen het gekocht heb samen met de nummer 1 van de serie.
Extra nieuwjaarscadeautje voor mezelf!




Het eerst dat ik heb gemaakt was voor Lucie en de jurk heette NINA! (wat Nina zelf natuurlijk super grappig vond)


Ik heb model 1 gemaakt dus

Ik heb een donker blauw stofje gebruikt en onderaan eerst een roze biezeke en daaronder nog eens één van de kantjes van mijn grootmoeder (yep ik vind die kantjes de max!) 
Oh en de gele rits niet te vergeten!!


neen, de plakker hoort niet bij het patroon :)


Lucie is ondertussen in opleiding bij Nina om ook zo goed te kunnen poseren!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen