zondag 5 januari 2014

Badtaartjes

Ik zag op het programma Rok en Rol dat de gastvrouw badtaartjes maakte en ik wou dit ook eens proberen. Nina en Lucie mogen, af en toe een keertje, een bruisbol in het bad laten oplossen en dan is het wel een mini feestje in het bad dus ik hoopte hier mee te scoren maar jammer genoeg zijn mijn badtaartjes niet gaan oplossen. 

Hier is het recept:


Voor 6 taartjes:
  • 4 kopjes zeezout
  • 2 kopjes natriumcarbonaat (baking soda)
  • 2 kopjes maïzena
  • 4 el olijfolie of zonnebloemolie
  • 2 eieren
  • 2 el amandelolie
  • Etherische olie (ik gebruikte eucalyptus)
  • Voedingskleurstof (geel, rood en blauw)
  • Cupcakebakvorm + cupcakepapiertjes

HOE TE MAKEN?
  1. Verwarm je oven voor op 175°C.
  2. Meng de droge ingrediënten in een kom: het zout, de maïzena en het natriumcarbonaat.
  3. Meng in een andere kom de natte ingrediënten: de olijfolie, de eieren en de amandelolie.
  4. De basis is nu klaar. Neem een nieuw kommetje en meng een paar eetlepels van het droge mengsel met een paar eetlepels van het natte mengsel. Je moet ongeveer de consistentie van cakedeeg krijgen.
  5. Ik ging voor slechts 1 soorten badtaartje want ik had maar 1 olie'tje in huis en ik heb ze dan gewoon telkens verschillende kleurtjes gegeven
  6. Doe het deeg in de bakvorm en bak de taartjes 10 minuten. Om ze mooi te presenteren kan je ze in een bokaal stapelen om naast je bad te zetten.
  7. TIP:De taartjes kunnen in bad wat brokkelen dus je steekt ze best in een washandje om ze zo te laten oplossen.
  8. Enjoy your bath!
Dat brokkelen deden ze dus wel maar niet oplossen...zoals ik had gehoopt.



Maar ze zagen er wel leuk uit, niet?




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen