zondag 5 januari 2014

1ste jurkje met patroon, roze natuurlijk!

Wanneer ik de rokjes een beetje onder de knie had wou ik...the next fase...betreden: jurkjes!

Mijn eerst jurkje, daar heb ik veel mee gevochten, maar ik heb gewonnen! Het was met een patroon die ik gekocht had in de Veritas van Coup Coup en het heet Elisa (net als een nichtje van me).



Ik heb eerst het patroon aandachtig bestudeerd en dan begonnen met de delen, die waren bedoeld voor de leeftijd van 6jaar, over te tekenen op patroonpapier. 

Ik heb nog eens een grote doos gekregen van Jonas, van zijn schooltijd denk'k, met allemaal kalkpapier. Het was redelijk hard en A4 formaat dus ik plakte telkens verschillende bladen aan elkaar zodat ze groot genoeg zouden zijn. Wanneer ik ze dan wou opbergen merkte is dat ze heel moeilijk te plooien waren en toch mijn 'nog grotere' ergernis zag ik dan plots in de Hema dat het slechts 2 euro was voor 10 meter patroonpapier dus...het kalkpapier mocht wijken en wachten op een volgend project waar ik het wel eens ging gebruiken.

Dus om verder te gaan op mijn jurkje: nadat ik alle delen overgetekend had op het patroonpapier, en uitgeknipt heb ik alles mooi geschikt op de stof die ik had en deze dan telkens, deel per deel, overgetekend. Het ziet er angstaanjagend uit, al die verschillende delen maar ik dacht: ik lees stuk per stuk en doe gewoon wat er op de uitleg staat dus dan MOET het lukken.

Ik begon eraan en het ging redelijk goed. De steken aan de mouwtjes waren niet perfect dus dat heb ik uiteindelijk gecamoufleerd met een roze biezeke met witte bolletjes. Mijn knoopsgaten heb ik ook nog altijd niet onder de knie dus die zien er ook niet uit maar die zijn verborgen achter grote witte knopen. Het is misschien, een heel klein beetje, te groot maar dit kan je al snel veranderen door de linten wat meer aan te sluiten. 




Nina blonk dus ik denk dat het goedgekeurd was!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen