maandag 30 december 2013

Werelddoos

Je zal het al doorhebben dat ik een zwak heb voor dozen, laten we maar zeggen het begrip: 'storage' want het sorteren en opbergen van spullen...ik kan er niet aandoen: i like it...a lot!

Nu zie ik soms op Pinterest spullen gemaakt van landkaarten en ik vind dat zo'n toffe 'print'. En helemaal 'toevallig'heb ik me er dus eentje bemachtigd op een verkoop in de bibliotheek ten voordele van Oxfam. Het heeft me slechts 1 euro gekocht dus zelfs al maak ik er een reuze papierenhoed mee, ik ga er geen boterham minder van eten en NEE ik maak geen reuze papieren hoed :). 

Ik ga er dus een doos mee maken!



Wat heb je nodig om een werelddoos of landdoos te maken:

  • een landkaart
  • een schaar
  • een schoendoos
  • een lijmpistool

Het is gemakkelijk en snel met een lijmpistool maar met een gewone lijmstick gaat dat juist hetzelfde...het duurt dus enkel wat langer.

Hier gaan we:

1: je neemt dus je schoendoos en legt deze op de omgekeerde landkaart (zodat de mooiste print dus aan de buitenkant zit)
(ik doe een wilde gok en ik neem aan dat dit een doos was waar schoenen in zaten voor mij :) )

2: knip rond de doos maar houdt rekening met de rand van de doos en een randje om naar binnen te plooien (dus zeker zo'n 10 cm van de doos weg knippen)

3: je knipt sneetjes aan de hoeken van de doos zodat je dus aan elke kant een grote flap hebt die je naar de doos toe kunt plooien en over de rand naar binnen



4: blijven doen tot alle randje bedenkt zijn









daarna hetzelfde met het deksel 
et FINI!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen