maandag 30 december 2013

Wasco kraskunst

Wanneer ik klein was ging ik, net zoals Nina, naar de tekenschool. Ik heb daar niet zoveel herinneringen meer van maar wanneer Nina vertelde wat ze allemaal deed ging er bij mij een belletje rinkelen: het wasco kras kunstwerkje!


We gaan dit maken met:







 

dus voor wie het niet duidelijk is: 
  • wasco's* 
  • zwarte verf
  • penseeltje
  • een blaadje wit papier
  • Oh en een dikke naald voor de afwerking! (of prikkertje, scherp stokje,...)


  1. We nemen het blad en krabbelen / kleuren het helemaal vol met kleurtjes; Het blad moet dus wel degelijk helemaal gekleurd zijn.
  2. De zwarte verf nemen en penseel en het blad helemaal zwart schilderen.
  3. dit KAN je laten drogen op een troetelbeertjes napje....of ergens anders

  4. Wanneer het droog is een dikke naald nemen en.....krassen maar!

    Nina en ik zijn samen eraan begonnen:



..en zijn hier ook geeindigd é :) ...met voldoening weliswaar!


*wasco's = waskrijtjes :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen