zaterdag 28 december 2013

De krimpende krimpfolie

Vandaag heb ik met mijn meisjes een beetje gespeeld met de *krimpfolie.


Lucie's creatie
Mijn kleinste heeft gewoon een wirwar aan lijntjes getekend op een A4 formaat van krimpfolie en mijn grootste prinses heeft al wat kleinere objecten gemaakt.


één van Nina's creaties










De allergrootste prinses = ik dus, heb geprobeerd om knoopjes te maken in krimppapier.

Op de verpakking staat meestal dat het formaat zo'n 7 x verkleint van het originele maar ik heb ondervonden dat dit niet echt correct is. Dus om mijn knoopjes te kunnen maken heb ik eerst wat moeten experimenteren:
de eerste knoop was een beetje te groot:


hier heb ik dus een cirkel rond tegen tape rol getrokken als omtrek

de 2de knoop was eigenlijk nog steeds wat te groot:


hier heb ik dus een cirkel rond tegen beker getrokken als omtrek

de 3de begon er al op te gaan lijken:


voor deze laatste heb ik dus een slijper gebruikt
in een potje met als diameter ongeveer 3,5 cm


en daarna heb ik maar wat geknipt in de restjes van de papieren die de meisjes hadden laten rondslingeren.

...toch een paar leuke knoopjes als resultaat niet?

De volgende keer ga ik wel niet de afwasbare stiften van mijn dochters lenen...want mijn knopen gaan af maar ja, dat weten we dan weer voor de volgende keer é!

*krimpfolie: soort papier waar je op kan tekenen en nadien in de oven steken waardoor deze krimpt tot een klein hard plastieken kunstwerkje.
Je vindt deze gemakkelijke in elke hobby winkel (soms onder de naam shrink paper)


OF je kan een paar leuke goedkope knopen vinden in de Action winkel:


 

Samen zijn deze nog niet eens 1,5 euro dus...shoppen maar !

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen